Wednesday, October 9, 2013

Intet ont anande pappa

När jag idag hastigt försökte sleva i mig en lunch lät jag de små sköta sig själva på golvet. De kravlade bl.a. in i badrummet, men det hade jag ju säkrat så det var väl inga problem. Torra badankor kan de väl få leka med?

Efter en stund kommer de små ligisterna utkrypande i köket igen. Då inser jag att ett par byxor är väldigt blöta, och även ett andra par. Och tröja och byxor på den tredje...

Det visar sig att någon lämnat vattensprayflaskan vi har när vi stryker någonstans åtkomligt. Denna har terroristerna lyckats skruva av munstycket på och sedan haft skoj med innehållet. Barnen var mycket nöjda. 

När jag håller på att byta alla kläder (höll på med nr 2 av 3) inser jag att två barn låter mycket nöjda i köket. Snabbt ut för att se - och inser att någon lyckats få tag den stora saltburken, öppna den och tömma ut någon deciliter salt i en stor hög på golvet. De kanske fick en försmak av vintern; det är ju skoj att krypa omkring i snö (eller, jag menar salt) och vifta i den så att den far omkring. 

Tre terrorister sattes i stora vagnen och tittade därifrån nöjt på när jag dammsög kök och hall. 

Men nu sover de i alla fall och jag "tröstäter" choklad i soffan. :-/

No comments:

Post a Comment